Siti blogja kamerákról, filmezésről.

Híek, vélemények, információk professzionális kamerákról és kiegészítőkől. Beszámolók forgatásokról. Intentionally not in english! :)

Kövess a Twitteren!

Friss hozzászólások

2008.06.27. 01:12 sitkeiszabi

SONY XDCAM HD vs. Panasonic P2HD

Még mielőtt belekezdenék, leszögezem hogy sajnos nem volt módomban kipróbálni egyik szóbanforgó kamerát sem :( Abszolut az internetre hagyatkoztam. Remélem lesz lehetőségem kipróbálni a gépeket élőben is és akkor személyes tapasztalatokat is megoszthatok veletek.

A "nagy HD korszak" megindulása előtt teljesen SONY párti voltam ami a professzionális videotechnikát illeti. Aztán nekem is át kellett állnom szeretett SONY DVCAM kamerámról ( DSR PD-170 ) HDV-re a piaci igények miatt. A megrendelők, akik nagyrészének sejtésük sincs arról hogy mi az  a HD, csak hallották hogy ma ez a menő egyszerre nem volt elegendő az amúgy kiváló minőségű SD technológia. Szumma-szummárum elkezdtem nézelődni a HD, HDV kamerák piacán. Akkoriban csak a "nagy" Cinealta SONY, és a Pana Varicam-je volt ami a profi kategóriába tartozott. Ezek számomra megfizethetetlen masinák, a szükséges kiegészítőkről nem is beszélve. Maradt tehát a HDV. Akkor még a SONY Z1, Canon XLH1, és a JVC ProHD széria volt ( az olcsóbb verziókat nem számolom ). A Canon nagyszerű gép, bár a keresője borzalom, a SONY pedig valamiért első perctől nem tetszett, holott addig kizárólag e márka tipusait vettem csak ( most már van olyan kamkordere a SONY-nak, amit megvennék  Z7, EX1, EX3 , de ez más téma ). Szóval maradt  a JVC, annak is a HD110-es tipusa. A mai napig megvan és imádom a roppant fényérzékenysége mellett is. Sok munkát kaptam meg a kamera miatt és szerintem még fogok is, ezért eszem ágában nincs eladni. DE!

Mindíg is vágyakozva nézegettem a valódi broadcast gépeket. Itt ugye elég nagy a verseny a SONY és a Pana közt. Természetesen vannak más komoly gyártók ( Thomson, Philips, stb. ), de a két számottevő egyértelműen az előbb említettek.

E két gyártó egymástól függetlenül megalkotta saját, nevezzük ENG HD platformjait. Olyan ez, mint régen a VHS és a Video2000, a DVD és a Laser Disk párharca. A mostani Blue Ray és HD DVD-ről nem is beszélve. :)

Szóval a SONY megalkotta az XDCAM ( kék lézer ) technológián alapuló XDCAM HD-t, a Panasonic pedig a P2HD-t

SONY PDW-F350:

Míg a legtöbb belépő szintű HD kamera csak 1/3 inches CCD-t tartalmaz, a PDW-F350-ben három ½ inches HD CCD található, így kategóriájában vezető helyet foglal el a dinamikai tartomány és az érzékenység szempontjából. A világ egyetlen ½ inches CCD-je nem csak a kiváló teljesítmény miatt előnyös, hanem azért is, mert biztosítja a kompatibilitást minden meglévő ½ inches lencsével.

A PDW-F350 kivételesen sokoldalú; egyetlen kapcsoló átállításával lehetőség van a váltásra az 50i/60i/25P/30P/24P felvételi módok között DV-ben és HD-ben. Semmi akadálya tehát, hogy ma egy helyi hírt, holnap egy esküvői videót, harmadnap pedig saját rövidfilmet forgasson - ugyanazzal az egyetlen kamerával, amelyen mindhárom jellegű felvételhez megadhatók azok a beállítások, amelyekkel a legtöbbet lehet belőlük kihozni.

A PDW-F350 lelke az XDCAM professzionális lemez, azaz a világon legnagyobb mennyiségben eladott, leginkább megfizethető és legtöbb helyen támogatott nem lineáris rögzítési rendszere. Az XDCAM előnyei a felvétel első pillanatától kezdve megmutatkoznak. A jelenetek automatikus megjelölése mellett lehetőség van a legfontosabbak manuális megjelölésére is, majd ezt követően a jelenetek a színes, kihajtható képernyőn látható miniatűr ikonok alapján visszanézhetőek. A nem lineáris adathordozó lehetővé teszi a jelenetek azonnali megjelenítését, és nem kell aggódni a tartalom felülírása miatt sem.
Utómunkálatokhoz a PDW-F350 standard DV alapú kimenetet biztosít, így a már meglévő NLE rendszer ugyanúgy használható, mint egy DV/DVCAM kamkorderhez. Ön dönti el, hogy milyen lépésekben és milyen gyorsan áll át a fejlettebb, állomány alapú AV/IT munkavégzés előnyeire.

A PDW-F350 fejlesztői arra törekedtek, hogy az elképzelhető leginkább költséghatékony és legsokoldalúbb kamkordert nyújtsák át Önnek mind a mai, mind a holnapi munkavégzéshez.

 

 

Panasonic AG-HPX500:

Speciális jellemzői, hogy cserélhető 2/3" optikája által HD és SD videofelvétel­készítésre egyaránt alkalmas. 50 és 60Hz képváltó-frekvenciájú környezetben is tud dolgozni, valamint változtatható képkocka sebessége révén a filmipar is szerteágazó feladatokra tudja igénybe venni. Több menüpontja kimondottan csak a moziszerű képminőség előállításával foglalkozik. 4 db P2 kártyahellyel rendelkezik, így akár a HD felvételi idő is jelentősen megnövelhető. A P2 rendszer, a gyors felvétel indítás, és az IT technológia minden előnye által a HPX500 forradalmasítja a felvételkészítést és az utólagos munkafolyamatokat. Az AG-HPX500 a gyors IT alapú munkafolyamat által egy rendkívül költséghatékony megoldás HD produkciók számára is.


Minden HD és SD formátum rögzíthető egy SD kamera áráért. Fejlett P2 technológia, gyors, robusztus teljesítmény és IT csatlakozás. 2/3" cserélhető optika. Változtatható képkocka sebesség. Progresszív 2/3" 3 db CCD.
Hiteles szí n reprodukció – Színeltérés kompenzáció – Chromatic Aberration Compensation (CAC). Ez a teljesen új videokamera funkció az AG-HPX500 egyik újdonsága. Összhangban az optikával a HPX500 automatikusan kiegyenlíti az optika által okozott chromatikus aberráció következtében fellépő regisztrációs hibát és minimalizálja a színhatárok elmosódását.


Változtath ató képkocka sebesség. 720p módban, a másodpercenként rögzített képkockák számát be lehet állítani 11 lépésben 12 fps-től 50, vagy 60 fps-ig. Mint a VariCam esetében, az AG-HPX500 kamkorder is tudja az „undercranking“ és az „overcranking“ funkciót, így könnyen létrehozhatóak vele lassítás és gyorsítás effektek.


Megnövelt felvételi idő – 4 db kártyahely 4, 8 vagy 16 GB P2 kártyák számára.
Az AG-HPX500 4 db P2 kártyahellyel rendelkezik, így folyamatos, hosszú időtartamú felvételre nyílik mód. 16GB-os P2 kártyák használatával 68 perc HD felvételt (1080/50i, 4 kártya x 17 perc = 68 perc), vagy 136 perc SD felvételt (DVCPRO 50, 4 kártya x 34 perc = 136 perc) készíthetünk.


Filmszerű Gamma b eállítás 8 fokozatban. A VariCam technológia fejlesztési irányvonala részeként, az AG-HPX500 is 8 különböző továbbfejlesztett gamma értéket foglal magába, megnövelve ezáltal a forgatókönyv által megkívánt kreatív lehetőségeket. Ezek közt szerepel a Cine-Like Gamma, azaz filmszerű gamma, mely a filmfelvételek melegebb tónusának megfelelő hangulatot ad, és a News Gamma, azaz hír gamma, melyet speciálisan a híranyag gyűjtéshez terveztek.

 

Végszó:

Megelőzvén azt hogy bárki megszóljon, a szövegeket más oldalakról másoltam ide! Ez a cikk nem is azért íródott, hogy választ adjon melyik kamerát is válassza az ember fia, csak egy ismertető, valamint gyakorlás nekem a későbbi írásaimhoz. Azt is tudom, hogy az XDCAM HD és a P2HD családokba nem csak ezek a kamerák tartoznak. Azért választottam ezt a két tipust, mert nagyjából egy kategória, ami az árukat-tudásukat illeti.

Szerény véleményem szerint, a SONY-nak nagyobb a létjogosultsága, mivel lényegesen olcsóbb a lemez hozzá, archiválni is egyszerűbb. Tudom-tudom, a P2HD kártyákat nem úgy kell használni, mint egy kazettát, tehát a forgatott anyaggal berakom a szekrénybe és kész az archiválás. Elég megvenni pár darab kártyát és azzal elboldogul az ember, de archiválni akkor is kell! A kártyák árairól nem is beszélve.

Ha csak a kamerákat nézzük, hát nehéz a döntés. Szerintem legalább olyan jó az egyik, mint a másik.

E cikkemmel sok újdonságot nem árultam el senkinek. De mint említettem ez csak egy "gyakorló cikk" volt :). Remélem elnyerte tettszéseteket és a jövőben is meglátogatjátok a blogomat.

Forrás:

www.videopart.hu/kamera_aghpx500.htm

www.rexfilm.hu/index.php

 

                                                                                                                        siti

 

  

Szólj hozzá!

Címkék: sony panasonic xdcam hd p2hd


A bejegyzés trackback címe:

https://siti.blog.hu/api/trackback/id/tr92541448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.