Siti blogja kamerákról, filmezésről.

Híek, vélemények, információk professzionális kamerákról és kiegészítőkől. Beszámolók forgatásokról. Intentionally not in english! :)

Kövess a Twitteren!

Friss hozzászólások

2011.02.16. 13:35 sitkeiszabi

Canon 60D, SWIT 1070C+, DVTec DSLR Extreme rig hármas teszt

Canon 60D

 

Be kell vallanom, szeretem ezt a kamerát. Már majdnem a kedvencem. A képe nem olyan szép, mint az 5DmkII ezért még mindíg ez a favorit, de a 60D-t egy álom használni. Miért? A kihajtható kijelző sokkal könnyebbé teszi az életet és a legjobb minőségű LCD eddig a Canon kínálatában.

A képminőség azonosnak tűnik a 7D-vel. Egyes felhasználók arról számoltak be hogy javult  a fényérzékenység a 7D-hez képest, de ezt nem tudom megerősíteni. Van viszont manuális audio szintszabályozás, mint az 5DmkII-nél, ami tök jó, de még mindig el van "temetve" a menükben, valamint nem jeleníti meg az audio level-t és nem lehet változtatni sem a hangerőt felvétel közben. Egy kicsit idegesítő, de jobb, mint az AGC. Most jelent meg egy kütyü, ami ezen próbál segíteni: http://www.cinema5d.com/news/?p=5535

Ez a gép egy kicsit 550D, és egy kicsit 7D. A kasztni műanyag, mint a 550D-nél, nem pedig magnéziumötvözet mint a 7D-nél, de érzetre sokkal jobb és masszívabb, mint a kistesó. Az 550D-ből sok hiányzó funkció megtalálható ebben a gépben, úgymint a teljesen választható ISO, manuális fehéregyensúly ( ami engem zavar, hogy ennek nincs saját gombja, csak menüből érhető el ), kettő tárcsa a zár és a blende állítására, valamint a felső info LCD-képernyő. Ezek a funkciók csak a 7D / 5DmkII-ben találhatóak meg ( a régebbi tipusokról most nem beszélek ). Viszont! SDHC kártyára rögzít sajna, ami azért bánt engem, mert így vehettem új kártyákat a géphez. De legalább az akku ugyanaz, mint a 7D/5DmkII-é. Szóval ez a gép tényleg egy kicsit 550D, 7D, 5DmkII. Számos ember csinált hosszú felvételi tesztet a 60D-vel és megállapította, hogy nem hajlamos a túlmelegedésre, mint a többi Canon. Amit a legjobban útálok ebben a gépben ( és az 5DmkII-ben is ) hogy a HDMI HD jel SD-re vált, amikor monitort dugunk rá. A szégyen, hogy rengeteg felhasználó javaslata ellenére sem tette bele azt a funkciót, mint ami a 7D-ben megtalálható ( mármint hogy a HDMI-n kiadja a FullHD jelet ). Ha nincs szükség Full Frame szenzorra, akkor mindenképpen ajánlott ez a gép szerintem!

ELŐNYÖK: szép videó, csodaszép kihajtható LCD kijelző, 50p 60p felvétel. Úgy tűnik, hogy nem produkálja a túlmelegedési kérdéseket, mint az 550D, 7D és 5Dmk2

HÁTRÁNYOK: HDMI-n csak SD jel jön ki, Compact Flash helyett SHDC kártya, nem cseppálló a váz. 

 

SWIT 1070C+

 

Hosszas keresgélés után megtaláltam azt a monitort, ami megfelel az elvárásaimnak, melyek a következők voltak:  

-HDMI bemenet

-Akkumulátorról is működjön ( lehetőleg az 5DmkII akkujával ) 

-Nagy felbontású kép ( Nem FullHD, mert az már más árkategória )  

-Legalább 7" átmérőjű kép

-Számomra még megfizethető legyen ( ezért esett ki a Marshall rögtön )

 

                                                                                                                                               

Ezeken a tulajdonságokon felül ebben a moncsiban van még Histogram, Waveform, Vectorscope, Audio level, Peaking ( focus assist ), Zebra, False színszűrő, Kék színszűrő. Mindezek csak akkor működnek, ha HDMI-n jön a videojel. Analóg jelnél nem elérhetőek ezek a funkciók. Kell ennél több? A Marshallnak is van ilyen tulajdoságokkal rendelkező monitorja, de pont a duplájába kerül.

Aki még nem használt külső monitort a DSLR gépéhez, annak tudnia kell, hogy amint rádugja a HDMI kimenetre, a gép LCD-jéről azonnal eltűnik a kép. Pár másodpercel később megjelenik a kép a monitoron. A monitoron be kell állítani a kép méretét ( már amelyiken ezt meg lehet tenni ), mert különben vagy kilóg a kép, vagy torzul az. Ennél a tipusnál van zoom funkció, így a kellő méretre tudjuk nagyítani a megjelenítendő képet. A 7D kivételével, a monitoron nem HD kép látható, hanem egy lebutított kép. Ez azért van, mert állítólag a proceszor nem bírja egyszerre a FullHD felvételt és a kép realtime megjelenítését egyszerre. Igazából teljesen mindegy mi az oka, lényeg hogy a dolog létezik. A másik jelenség, hogy amint megnyomjuk a felvétel gombot, pár másodpercre eltűnik a kép, majd amikor megjelenik, akkor kezd el forogni a kamera. Minden bizonnyal, ez is az előbb leírt problémából adódik, nem pedig a monitor hibája mindez. Egy negatívum viszont van: a gyári HDMI kábel alapból rossz volt ( más vevő is panaszkodott erre ).

 

DVTec Dslr extreme rig

  

Amióta megvan az 5D-m, azóta kell egy normális rig ( rig = válltámasz, amire sok egyéb kiegészítő is felszerelhető. pl. follow focus, matte box, stb. ). Ezeket az eszközöket is régóta nézem a neten. Amik szóba jöhettek volna funkcionalitás szempontjából azok eszméletlenül drágák. Nem írok gyártókat, mert nem  az a célom, hogy a többi terméket becsméreljem bármilyen szempontból is. Lényeg, hogy ez a rig, abszolut megfelel, ráadásul az egyik legkényelmesebb válltmasz része ennek van, azok közül amiket eddig megismerhettem.

A képek minőségéért elnézést kérek, ájfonnal készültek, kevés fényben. 

Az tetszett ebben a rigben, azon kívül hogy a csövek szabvány méretűek, így akár ARRI, Chrosziel, stb. follow focusok, matte boxok is rátehetőek de  a markolatnál mindkét oldalt van egy-egy vakupapucs, így ide feltehetünk mikrofont, monitort, lámpát, bármit. Nek kell mindent a vázra aggatni. Szóval tök jó! 

 

Köszönöm hogy elolvastad a cikket. Bármi kérdés felmerül, nyugodtan tedd fel!

Ja, igen! Ezek természetesen mind bérelhetőek. Árlistáért érdklődhettek Nálam.  Tel.: +36-20/3358-807

email: szabolcs.sitkei@gmail.com

Üdvözlettel,

Siti

 

 

 

 

 

4 komment

Címkék: canon dslr 60d swit 1070c dvtec


2010.12.15. 20:38 sitkeiszabi

Cserélődik a technikai apparátus

Azt már régen megszokhattuk, hogy a technikai dolgok mindíg fejlődnek, aki pedig lépést akar tartani a korral, annak fejleszteni, cserélni kell. Mondhatnám, ilyen ez a filmszakma... :)

Alig fél éve még így nézett ki a "kameraraktáram". Főleg videokamerákból állt. Mi másból állhatott volna még, kérdezhetnénk joggal?

 Az utóbbi időben viszont a JVC-t szinte egyáltalán nem vitte senki, az EX1-est pedig csak Én használtam lagzikon. Mindenki az 5DmarkII-t kérte. ( merthogy ezek az eszközök bérbevehetőek ). Eladtam hát a HD-110-et, utána pedig a kis HDR-SR11-es kis SONY-t is. Most a héten pedig, ha minden igaz jön a vevő az EX1-ért is. Nincs mese, ezek a gépek habár kitűnőek, nem hozzák már a pénzt. Maradt tehát a Canon. 

 

Nem fognak már ehhez hasonló werkfotók készülni rólam ezekután:

Valamint ilyen képek sem:

 

A mai napon, kb így néz ki amit adhatok:

 

Természetesen a fotókról hiányoznak a kiegészítők, mint pl. statív, válltámasz, szűrők, mikrofon, esővédő, táskák, akkuk, memóriakártyák. Ezek mind-mind a kamerákhoz járnak a bérleti díj fejében.

A fejlesztés folyamatos! Ami már biztos, pár héten belül érkezik egy SWIT videomonitor.

Egy Canon EOS 60D, még több akku, kártya.

Ezekután még pár objektívet szeretnék, de azokat csak később.

Amint ezek az eszközök megvannak, megírom az új, hivatalos árlistát, amit itt is közzéteszek, megkönyítve azok dolgát, akik érdeklődnek bérlet ügyben.

 

Addig is a Sitkei Kft. minden dolgozója nevében kívánok Békés, boldog karácsonyi ünnepeket és boldog új évet!

5 komment


2010.12.03. 23:23 sitkeiszabi

Közvéleménykutatás

 

Melyik kamerát válasszam a Canon 5DmarkII mellé? 
1. Canon 7D ( ezt ugye már sokan ismerik, használják ), 
2. Canon 60D ( ezt még kevesen ismerik, videoban kb. annyit tud mint a 7D, plusz kihajtható LCD ),
3. SONY NEX-VG10 ( DSLR-hez hasonló mélységélesség, kiváló hang, és folyamatos videofelvétel, viszont AVCHD tömörítés... )

Melyikre lenne nagyobb igény, bérbeadhatóságot is beleértve.

27 komment


2010.10.20. 17:41 sitkeiszabi

AJA videopályázat!

 AJA Videopalyazat  - 28 tamogato - tobb mint 15.000$ erteku  nyeremeny!


Bovebb informacio: http://fcpug.hu/contest/

(Rendezok: FCPUG Hungary, Dublin FCPUG es FCPUG Belgium)

 

2 komment


2010.10.18. 13:54 sitkeiszabi

Zeiss Compact Prime CP.2 objektívek és a HDSLR

 A digitális tükörreflexes fényképezőgéppel történő, nagyfelbontású videofelvételek készítésének tendenciája megállíthatatlan.Ma már elképzelhetetlen a filmezés anélkül, hogy ezt a technikát, ki ne próbálnák független filmesek, televíziós producerek vagy fotósok, akik szeretnék bővíteni a szolgáltatást. A Carl Zeiss bemutatta a NAB kiállításon Las Vegasban (április 10-15. ) a világ első olyan filmes objektívjét, ami  kifejezetten a HDSLR kamerák számára készültek. Ezek a Compact Prime CP.2 lencsék. 

A CP.2 objektíveknek nagy rugalmasságot ad az, hogy bevezették a cserélhető bajonettet, amelyek lehetővé teszik a széleskörű kamera tipusok használatát. A rendelkezésre álló három különböző foglalat - PL, Canon EF és Nikon F ( Most tudtam meg, hogy a CP.2 sorozat elérhetővé válik Micro 4/3 és a Sony Alpha rendszerekhez. A már bejelentett Nikon F-bajonettes változat is, 2010 negyedik negyedévben a cég állítása szerint ). A Zeiss lencsék lehetővé teszik az operatőröknek, hogy teljesen szabadon választott kamerarendszerrel dolgozhassanak, miközben megmarad a Zeiss objektíveknél megszokott tökéletes képminőség. 

 

 

Az ergonómia javult  a hagyományos SLR objektívekkel szemben. A "cine"-stílusú ház méretei közel azonosak a már megszokott PL bajonettes, filmes üvegekkel. Manuális élesség és írisz gyűrű található meg rajtuk. A rekesz, 14 nagy pontosságú lamellából áll. Modern design, alacsony torzítás, nagy felbontású és kiváló színvisszaadás, éles képek jellemzik ezeket a temrékeket. A teljes képkocka méretű ( full frame ) vázakon is vignettálás nélkül használhatóak ( kivéve a 18mm-es, mert ennél már erősen láthatóak az objektív szélei  a képen, ill. itt jegyezném meg, hogy ezek a termékek video! készítésre készültek, nem fotózásra! Fotózáskor majd mindegyiknél jelentkezik  a vignettálás ). 

 

A jelenleg kapható Compact Prime lencsék és technikai adataik:

Super Wide Angle Aperture CFD AOV Weight EF PL F
CP.2 18mm/T3.6* T3.6 – 22 0.3 69° 900 g
CP.2 21mm/T2.9 T2.9 – 22 0.22 60.9° 1000 g

Wide Angle ZE ZF ZF.2
CP.2 25mm/T2.9 T2.9 – 22 0.17 52.2° 900 g
CP.2 28mm/T2.1 T2.1 - 22 0.24 47.4° 1000 g
CP.2 35mm/T2.1 T2.1 - 22 0.3 38.5° 1000 g

Standard ZE ZF ZF.2
CP.2 50mm/T2.1 T2.1 – 22 0.45 27.3° 900 g

Tele ZE ZF ZF.2
CP.2 85mm/T2.1 T2.1 – 22 1 16.7° 900 g
CP.2 100mm/T2.1 CF** T2.1 – 22 0.7 14.7° 1.49 kg

Macro ZE ZF ZF.2
CP.2 50mm/T2.1 T2.1 – 22 0.24 27.3° 1.35 kg

 

 

A hét prime lencséből álló szett, kb. 20000 euroba kerül, de már magyarországon is bérelhető Schwindl Endrétől

 

4 komment


2010.09.29. 12:45 sitkeiszabi

Eladó a nagy SONY is :)

update: ELKELT!

 

Eldöntöttem, megválok szeretett EX1-esemtől is. Canon 7D-t, meg objektíveket veszek helyette. Lagzikban használom még ( de ez ritkán van, meg a Canonnal is meg tudom oldani ). 

Szóval, itt a link a hirdetéshez:

apronet.hu/digitalis/videokamerak/aprohirdetes=10457878

 

 

Szólj hozzá!


2010.07.10. 11:21 sitkeiszabi

Eladó a kis SONY!

 

ELKELT! :)

 SONY HDR SR11 videokamera eladó. Nincs egy éves. Párszor volt csak használva. A gyári tartozékokkal, plusz egy nagy akku, táska. - Full HD 1920x1080, AVCHD-formátum használatával - Akár 22 órányi HD-felvétel a 60 GB-os merevlemezre, valamint HYBRID felvételi mód a külön megvásárolható Memory Stick™ kártyára - Carl ZeissŸ Vario-SonarŸ T * objektív 12x optikai és 150x digitális zoommal

 
Irányár: 170000 HUF
 
tel.: 20/3358807
 

Szólj hozzá!


2010.07.03. 22:46 sitkeiszabi

Pusztaszeri természetfilm fesztivál

 Az elmúlt három, vagy négy évben, mindíg ott voltam Pusztaszeren a Természetfilm fesztiválon de csak mint néző. Beszélgettem a filmes cimborákkal, újakkal ismerkedtem meg. Állandóan azzal csesztettek, hogy miért nem csinálok sohasem filmet. Az elmúlt hetekben elég sok munkám volt szerencsére, főleg lagzik ( még mindíg meg kell vágjak kettőt ) de elhatároztam, hogy egy korábbi kis filmecskét újravágok. Két nappal  a leadási határidő előtt gyorsan meg is csináltam. Olyan is lett, viszont így nem mondhatják a többiek, hogy üres kézzel megyek megint.

Íme a mű. Nem nagy durranás tudom. Csak úgy unaloműzésként csináltam:

 

A szarvasi Holt-Körös from Szabolcs Sitkei on Vimeo.

Jó minőségben is láthatod, ha a Vimeo-n nézed meg!

 

11 komment


2010.06.07. 19:04 sitkeiszabi

Pimp your DSLR!

 A következő bejegyzés egy kis ízelítő lesz arról, hogy miként is tudjuk szeretett videoDSLR kameránkat tunningolni. Konkrétabban egy Canon 5D markII-esről van szó, de bármely más tipushoz is használhatóak a Redrock micro és a Chrosziel kiegészítői. Schwindl Endre jóvoltából ismerkedhetünk meg a filmezésben egyre inkább elterjedő "fényképezős" technikával. Még mindíg nagyon sokan óckodnak hogy ilyen kamerát használjanak. Arra hivatkoznak hogy ez mégiscsak egy fényképezőgép, nincs valódi film-videokamera feeling a használatakor ( ezt mondjuk kár lenne tagadni ), ezáltal nem úgy áll az operatőr kezére az egész. Nincs jó fogása, meg egyébként is nem kényelmes a használata. Ezekkel nem is akarok vitába szállni. Kétségtelen, hogy meg kell szokni a munkát ezekkel  a gépekkel. A magam bőrén tapasztalva azt tudom mondani, hogy igenis meg lehet szokni, sőt meg is lehet szeretni ezt az új masinát. Az viszont vitathatatlan, hogy az elkészült felvételek elképesztően szépek, részletgazdagok, sötétben minden videokameránál jobb és kvázi filmes hatást keltenek, ami a kis mélységélességnek tudható be ( ez persze nagyban függ a használt objektívtől ). Ezt sokan már-már túlságosan ki is hangsúlyozzák filmjeikben, amit nem feltétlen tartok szerencsés dolognak. Az igaz, hogy gyönyörű képi világot lehet elérni, de gondolom a sok évnyi videós szívás után ( a kis CCD-k miatt nem lehetett kis mélységélességű felvételeket csinálni ) most élik ki magukat az ifjú titánok. Kell a művészkedés, de túlzásba sem kéne vinni! Tisztelet a kivételnek! Nem akarok most belemenni egy kamera teszbe, meg a technológia ismertetésébe. Főleg azért, mert szerintem senkinek sem újdonság, másrészt mert ez a cikk nem erről szól. 

A teljesség igénye nélkül, íme ízelítőnek pár video, amit többek közt a saját 5DmarkII-mel forgattak ( a jobb minőségért nézzétek a Vimeo-n eredetiben ) : 

Fundango Snowattack 2010 - short version | HD from PixelFilm on Vimeo.

 

Depresszio - Nincs jobb kor music video | HD from PixelFilm on Vimeo.

 

Tomi - Tears In Heaven music video from PixelFilm on Vimeo.

 

40. Virágkarnevál - 2009. - short version from PixelFilm on Vimeo.

Ennyi bevezető után, folytassuk amit  a legelején elkezdtem. Említettem, hogy sok operatőr, főleg akik filmkamerákhoz vannak szokva panaszkodnak a DSLR-ek kezelhetősége miatt. Ezen próbál segíteni a Redrock micro és a Chrosziel ( meg persze sok más gyártó is ) a minél "filmesebb" külső elérését elősegítő kiegészítőivel. A profik hozzá vannak szokva a nagy kameratesthez, a Matte box-hoz, follow focus-hoz, külső monitorhoz. Lerántjuk a leplet! Mindezek elérhetőek a fényképezőkhöz is!

 

Kezdjük a Redrock DSLR Cinema Bundle-al ( ejtsd: DSLR mozicsomag :) ). Ez a csomag azt a feladatot hivatott ellátni, hogy erre aggasuk rá a többi kütyünket. Ezen és a kamera fizikai védelmén kívül más szerepe tudtommal nincs. Csak  a képzeletünk szab határt annak, hogyan és mivel szereljük fel ezután a felvevőgépet. Egy ilyen szettnél a Matte box az alap. Jelen esetben egy Chrosziel gyártmányú, 4x4-esről van szó. 

Ha már filmes style, akkor kell follow focus is! Ez szintén Chrosziel. Az a jó ezekben a termékekben, hogy tökéletesen kompatibilisek a nagytestvérrel, az ARRI kiegészítőivel. ( matte box, follow focus, stb. ) Ez gondolom nagy előnyt jelent azoknak, akiknek már van bármilyen ARRI gyártmányú kiegészítőjük. Halkan meg merem kockáztatni azt is, hogy a Chrosziel termékei jobbak is, mint a müncheni gyár alkotásai. 

A végére hagytam  a monitort, ami jelen esetben egy Manhattan MAHD 071 AS. Ez egy FullHD kompatibilis LCD monitor. Felbontása 1024x600. Kontraszt: 500:1 . 140/110 fokos szögben szépen lehet látni a képet. Opcionálisan kapható hozzá napellenező, ez nagyban segít a kép láthatóságában.

A csatlakozási lehetőségek is bőségesek:

HDMI (HDCP) – 1 Input, Supports 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
VGA – 1 Input, Supports 640x480/800x600/1024x768/1280x720/1280x768/1280x1024/
1366x768/1920x1080
Component: 1 Input, Supports 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
CVBS (Composite): 1 Input, Support 480i

Szinte mindent be lehet állítani rajta, ugyanúgy mint a nagy monitorokon:

Brightness, Contrast, Saturation, Red Green Blue Channel Levels,
Fit All – 1:1 (Pixel Mapping), Normal – Zoom – Anamorphic (16:9), Wide – Auto 
Picture in Picture, On Screen Display, Multi Language, Freeze Frame,
Infrared Remote Control, – Full Access to OSD

Kedvünk szerint választhatunk hozzá Sony, Canon, Panasonic, stb. akku hátfalat.

Még egy kis adalék! Aki kézből, vállról szeretné használni a kamerát, annak is van egy kis csemege. Szintén Redrock micro gyártmány:

Végezetül, szívből ajánlom minden kedves operatőr kollegának, aki eddig idegenkedett ettől  a technikától, hogy nyugodt szívvel próbálja ki. Ígérem nem fog csalódni. Picit szokni kell  a kezelését, de más hátránya nincs. 

A cikk elkészültéért ezúton szeretnék köszönetet mondani Schwindl Endrének, és segítőkész munkatársainak!

 

 

30 komment

Címkék: micro dslr canon5dmarkii schwindl redrock chrosziel


2010.05.13. 10:47 sitkeiszabi

Raleigh Studios Budapest

Május 8.-án megnyitotta kapuit, a Raleigh Studios budapesti bázisa, ahova a HSC által jómagam is meghívást kaptam. Az amerikai Raleigh Studios és az Origo Film Group mintegy 17 milliárd forintos beruházással, ebből 178 millió forint állami támogatással egyedi kormánydöntés alapján, Európa egyik legnagyobb filmgyártó komplexumát építette fel Budapesten. A XV. kerületben épült stúdió beruházási költségeinek 85 százalékát a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. nem támogatott hitellel finanszírozta. A mintegy 18 hektáron felépült, közel 40 ezer négyzetméter alapterületű beruházás körülbelül 100 állandó munkahelyet teremt, a várt filmes bérmunka megbízások által pedig több ezer főnek is foglalkoztatást biztosíthat. Tervek szerint pedig a megtérülési idő 12 év lesz. A projekt jelenleg már árbevételt termel, a közelmúltban egy amerikai gyártású produkció forgatását kezdték meg a helyszínen. Sőt azt híresztelik hogy a Helyszinelők sorozatot is itt fogják forgatni. Most azthiszem elkezdek ismerősöket keresni hogy dolgozhassam valamelyik produkcióban... :D ( ez egy kevésbé burkolt célzás volt kedves rendező,producer olvasóim számára :D )  A Raleigh Studios szerződött partnerei körülbelül 6 millió dollár értékű berendezést, egyebek között világitástechnikai eszközöket hoztak a területre.

Na enyit a hivatalos részről. Most jöjjön amit láttam :) Sok cég kiállította termékeit. Voltak állatok, kaszkadőrök, autokölcsönző ( amerikai taxik, veterán autok, stb. ), Lakókocsi kölcsönző ( Hollywood Rentals ), kameramozgató-áramfejlesztő kölcsönző, jelmezek, fegyverek és persze ARRI Rental. A teljes kamera és lámpaparkot lehet itt bérelni amit a cég gyárt.

Előre is elnézést kérek, kicsit kameracentrikus ( ARRI ) lesz a fotoanyag, képaláírásokat is tervezek, de a blog.hu kicsit magas még nekem :D Mindíg össze-vissza rakja amiket a képek alá írnék ( a dolog megoldódott :) ) Valamint a fotók szándékosan kis méretűek. Akinek esetleg kell nagyobb méretben, megbótolhatjuk...

 

Ez itt az Animal Coordinator standja

A kaszkadőrök


Néhány studiobelső


Lakókocsik

Energo film

Ez is Energo Film

A "Star 1" lakókocsi kívülről

És belülről

Sminkes kocsi

A Vision team és a technocrane

Jelmezek és fegyverek

ARRI rental

ARRI ALEXA és a Stereotec 3D rig

ARRIFLEX 235

ARRICAM ST

Motion control

ARRICAM LT

ARRICAM ST

ARRIFLEX 235

Stererotec és ARRI ALEXA

ARRI ALEXA

ARRIFLEX D21

ARRI lámpák

Canon 7D PL bajonettel és Zeiss objektívvel

Középen Koltai Lajos

 

4 komment

Címkék: budapest studios rental raleigh arri


2010.05.12. 17:37 sitkeiszabi

Írom, írom....! :)

Bocsi hogy lassan frissül a blog, de manapság mindíg elmegy az idő valamire. A NAB-óta is vannak újdonságok, pl. a SONY cserélhető obis, nagy szenzoros kamerája. Meg voltam egy filmstudio megnyitóján, amiről írok képes beszámolót. Kérlek legyetek türelmesek! :)

 

Köszi, puszi! :P

Szólj hozzá!


2010.04.16. 12:26 sitkeiszabi

A Sony újdonságai

Az idei NAB bővelkedik újdonságokban. Mindről nem fogok és nem is tudok beszámolni. Egyrészt az újdonságok jelentős része az utómunkafolyamatokról, számítástechnikai kiegészítőkről szólnak amihez Én nem is annyira értek, de főleg nem ennek  a blognak az irányvonalát képviselik ( ezekről pl. az FCPUG.HU oldalán olvashattok ). Itt csak a kamerákról, ill. azok kiegészítőiről szeretnék beszélni. Természetesen itt is van ezer újítás.

Kezdjük a SONY-val. Számomra a legérdekesebb és egyben legtitokzatosabb terméknek még nem tudjuk a tipusát. Nem kell atomtudósnak lenni ahoz hogy miért most jelentette be a SONY ezt a kamerát. Minden bizonnyal a Canon és a Nikon ellenfelének szánják. Mármint a DSLR-ek ellenfelének. Azt gondolom nem kell bizonygatnom mennyire kezdenek uralkodóvá válni a fényképezőgépek a videós piacon is. Ezt persze nem nézhetik tétlenül a nagy kameragyártók sem ( Szerintem már elkéstek  a dologgal. Nehéz lesz a Canon-t leverni ezügyben ). Nézzük tehát mit is kínál a SONY: egy 35mm-es filmkamera méretű szenzorral ellátot kamerát, ami a már jól megszokott és általam nagyon kedvelt XDCAM EX kameráknál használt SxS kártyára rögzít.

A SONY saját Alpha bajonettes objektívjeit használhatjuk majd hozzá, de egy adapterrel PL ( filmes objektívek ) bajonettes üvegek is rászerelhetőek lesznek majd, ami elég jó hír a filmszakmában dolgozóknak ( főleg akik rendelkeznek mondjuk Zeiss optikasorral, melynek az áráról inkább nem mesélnék... :D ).

A kamera egy meglehetősen nagy felbontású keresővel rendelkezik, valamint kihajtható LCD-vel is fel van vértezve. A hangot XLR csatlakozókon keresztül, a már réges régen megszokott módon tudjuk a gépbe csalni.

 

Körülbelül ennyi információt tudunk egyenlőre erről  a masináról.

 

SONY PMW-320

 

Másik nagyszerű újdonság, a PMW-320. Ez szinte teljesen megegyezik a PMW-350-el, amit már nem nagyon kell bemutatni. A  fő külömbség az hogy ebben a kamerában nem 2/3"-os, hanem 1/2"-os szenzor van. Ezáltal más objektívek is valók rá. Valószinűleg a sötétben sincs olyan jó, mit a nagytestvér. Az ára 14800 dollár lesz ( objektív nélkül 12800 ), ami kb. kétezerrel több, mint az EX3 ára, viszont hatezerrel kevesebb mint a 350-es. Ez azért mégiscsak már egy igazi ENG kamera! Ennyiért nem is vészes összeg szerintem.

Szeretném a 350-est kipróbálni és aztán a tapasztalatokat veletek is közölni, ehez bérelnem kell még egy kamerát. Úgyhogy várjatok türelemmel! :)

 

Itt egy kis video a SONY standjáról:

A bejegyzést folytatom valamelyik nap, mert van még Sony újdonság, csak időm nincs most :). Fogok természetesen a többi kameragyártó híreiről is írni. De ezt már csak jövőhéten!

 

Siti

Sony Szabi

Szólj hozzá!


2010.04.15. 11:32 sitkeiszabi

KATA táskák

Egy kedves olvasóm kérésére lám itt van első úgymond tesztem, a KATA termékeiről szól. Aztán ígérem összeszedem minden tehetségemet, és írok az újdonságokról. Annyi van mint a nyű! Ez az idei NAB bővelkedik új termékekben.

Szóval! Esküszöm a KATA nem fizet nekem egy árva fillért sem ( pedig megtehetné :D ), de csakis jót fogok írni a termékeikről. Nem kezdem el most a gyár történetét mesélni, arra ott van a honlapjuk. Lényeg hogy a hadiiparral kezdék el tevékenységüket, úgysmint golyóálló mellények, stb. azután kezdtek el az újságíróknak is kedveskedi megfelelő ruházattal. Sok zsebes mellények, meg kitudja mi minden jóval. És végül természetesen a kameratáskák, ill. mindenféle táskák ( állvány, lámpa ) gyártását kezdték meg.

MC-61

Az első termékük, amiről személyes tapasztalatom van, az az MC-61 tipusú táska. Ezt kb három éve adtam el, a hozzá tartozó SONY DSR-PD170-es kamerámmal együtt. Az az igazság, hogy a táskát csak azért adtam el, mert az új kamerám ( JVC GY-HD110 ) nem fért bele. Szívem szerint megtartottam volna.

Ez itt az én táskám. Ennél sokkal-sokkal több dolog fér amúgy bele!

 

 

Szerintem remek ötlet, hogy mindehol van benne kis rakodó rész. Alul van kettő nagyobb rekesz, melyből az egyik elől nyílik és három részre oszthatjuk fel, vagy bármennyire, az opcióként megvásárolható határoló elemekkel. Én itt tartottam a plusz napellenzőt, a nagylátó előtétet, meg már nem tudom mit. A másik rekesz a táska két oldaláról hozzáférhető, itt találunk kettő kissebb táskát. Ezekbe pl. mikrofont rakhatunk, vezetékeket.

A táska elején van egy nagy zseb, mely zippzározható. Itt a lapos dolgok :) mint a médiaigazolvány, tollak, stb. remekül elférnek. A lényeg, a táska tetején van. Két részben nyílik ki. Egy szűkebb nyíláson melyen keresztül csak a kamerához  férünk hozzá, valamint teljesen fel lehet nyitni, ilyenkor a teljes belső részben tudunk pakolászni. Itt bőven elfér egy PD170-es, vagy hasonló méretű kamera. A mostani EX1-em is bőven elférne ott. Valamint több kissebb reksze van még akkumulátoroknak, fejlámpának. További képet azért nem rakok ide, mert a gyár honlapján van bőven fotó. Amit még szerettem ebben a táskában, az hogy volt egy kamera-esővédő benne ( a képen láthatjátok ). Amit kifordítva napfény visszaverőként ( szép szó mi? :P ) működik, mivel ezust színű és visszaveri a hőt. Ezen kívül minden KATA táskához vannak kis zsákok, amkben az apró dolgokat tárolhatjuk ( elem például ) és így nem szóródnak szét. Ilyen van a HB-207-hez is kettő. Tök jó!

HB-207

Az első, ami eszembe jut erről a hátizsákról: Imádom! Évek óta vágytam egy komoly hátizsákra, amiben elfér a kamerám, annak kiegészítői, meg esetleg egy fényképezőgép is, az objetívekkel. A Rexfilmtől vettem meg. Tudom nem illik reklámozni senkit, de olyan kedvesek velem mindíg és kedvezményt is adnak hogy most mégis megteszem. Szóval a HB-207! Elképesztően kényelmes "viselet". Nagyságrendekkel jobb, könnyebb így cipelni a felszerelést mint kézi táskákban. A táska hátuljában a hát-résznél van egy laptop tároló rész, amiben bőven elfér a 15"-os bucimacim ( MacBook Pro ), de egy 17"-os is elférne. A vállpánt, többféle módon állítható. Egyrészt be lehet állítani, hogy mennyire legyen magasan a táska a vállhoz képest, valamint amit minden hátizsáknál be lehet állítani, hogy mennyire legyen szoros. A táska külső oldalán található három zárható zseb, amiben csak apróságok férnek el. Én pl. egy kis zseblámpát, Lenspen-t, elemeket, mikrofonvezetéket, ill. a kívülre felszerelhető állvány-tartó zsebet hordom benne. Ez az állvány taró zseb, vagy nem tudom minek hívhatnám, tök jó. Fel lehet szerelni kívülre, és egy jó nagy méretű statívot is bele lehet helyezni, a táska tetejénél meg lerögzíteni hogy ne essen ki. Én csak azért nem használom, mert telepakolva a táskát, elképesztően nehéz ( és ígyis kényelmes hordani ), nem akarom még az állvány súlyával is gyarapítani.

A hátizsák. Manapság jóval zsúfoltabb! ( bocs a képminőségért, telefonnal készült )

 

További fotókat szintén a gyár honlapján láthattok!

Ami a belső részt illeti, hatalmas. Úgy alakítod a rekeszeket ahogy tetszik. Gyárilag adnak hozzá rengeteg határoló elemet és ezekkel alakíthatod ki a neked megfelelőt. Emellett a tetejébe is pakolhatsz amint az a képen is látszik, egy háló szerű valami mögé. Értelemszerűen, ide is csak apróbb dolgokat lehet rakni. A táska legtetején található egy külön rekesz, ahova a Canon 5DmarkII vázát raktam. Úgyis meg lehet oldani, hogy objektívvel együtt rakod ide be a gépet, ilyenkor a határoló falat ki lehet venni és így benyúlik a táska belsejébe az objektív. Ha gyorsan kell előkapni a gépet, nem kell az egész nagy fedelet kinyitni, csak ezt a kis tároló részt és ki lehet húzni a "csőre töltött" gépet. Praktikus!

A táskát nemrég próbáltam az Alpokban, hidegben, hóban, napsütésben. Tökéletesen szerepelt. Nem ázott be, pedig sokszor volt a hóban is.

 

Néhány demo video:

 

 

 

DVG-54

Utolsó KATA termékünk, a DVG-54. Ez a JVC GY-HD100, 110-es kamerákhoz való produkciós huzat, ami eső és por ellen védi a kamerát.

Kicsit sötét, de nagyjából látható. Több kép szintén a gyár oldalán!

Túl sok érdekes infot nem tudok erről elmondani. A keresőre külön lehet felszerelni. Tökéletesen jól védi a kamera ezen részét. A kameratestre is egyszerűen fel lehet rakni. A kezelőgomboknál, XLR-csatlakozóknál, video-csatlakozóknál, a kazettafészeknél valamint az LCD-nél ki lehet tépőzárazni hogy könnyebben hozzáférhessünk az adott részekhez.

Nagyjából ennyi a lényege ennek a kis kabátnak.

 

Ha lesz módom kipróbálni más táskákat, akár más gyártóktól is, azt megírom. Van amúgy természetesen más táskám is, de azok nem KATA gyártmányúak, ill. pontosan egy bizonyos kameratipushoz ( JVC HD110 ) készült. Nekem News Hunter van. Ha valakit érdekel, írhatok erről is, de semmi extra. Jól végzi a dolgát. Elfér benne ami kell.

 

Csak úgy levezetésként:

 

Siti

11 komment

Címkék: kata hátizsák kata bags kameratáska


2010.04.15. 09:46 sitkeiszabi

Restart

Üdvözlök újból mindenkit "népszerű" blogomon. :D

Eldöntöttem, újra elkezdem az írkálást. Egyrészt mert elképesztően sok újdonság van, amiről be lehet számolni. Főleg hogy most van a NAB. Másrészt azért, mert külföldiül :) rengeteg hasonló blog van, de magyarul nem igazán.

A legtöbb hír amit majd olvashattok azok a mindenki által elérhető hírek magyarításai lesznek főleg. Ez azért van, mert bármenyire is szeretném de a lehető legritkább esetben tudok majd hozzájutni az új kamerákhoz, kütyükhöz hogy személyesen is kipróbálhassam azokat. Ez csak Philip Bloom-nak és a hasonló nagyoknak adatik meg :D .

Vannak újdonságok a házam táján is. Először is már nem hobbiból videózgatok, hanem hivatalosan is ez lett a fő irányvonal. Megalakult 2008 novemberében a Sitkei Kft. Sokat mondó név ugye? :P Azt nem állítom hogy meg is élek ebből, de ez nem ide tartozik...

A másik újdonság pedig az eszközpark. Az eddigi írásaimkor csak egy kamera volt, az pedig az általam nagyon is szeretett ( sokan fikázzák, mert törékeny, nem ENG, stb. de amire mi használtuk, arra kiválló ) JVC GY-HD110. Ami mellesleg ELADÓ! . Nem azért mert rossz lenne, csak már keveset használom. Az újdonságok a következők: időrendi sorrendben. SONY PMW-EX1 XDCAM EX kamera. Ennek a kamerának köszönhetem  a becenevem is, ami nem más, mint Sony Szabi :). Azért kaptam, mert a Sony sales-eseket megszégyenítve reklámoztam minden forgatáson, kiállításon ezt a kamerát. Szerintem nagyszerű találmány. Van hozzá minden ami kell, SxS kártyák, akkuk, stb. Egy nagylátószögű előtétlencse hiányzik nagyon a palettáról. Van viszont egy külső merevlemezes rögzítő a PHU-60K ( a továbbiakban csak vinyó, mert nincs kedvem annyit gépelni ). Azután vettem egy kis handycam-et a HDR-SR11 személyében. Azért választottam ezt, mert kellett egy pici kamera, ami elfér szinte bárhol, valamint tud 120 kockát rögzíteni igaz csak három másodpercig, ami lejátszva 12 mp. Jókat lehet vele játszadozni. Ill. nagyon jól lát sötétben. A legújjabb eszköz pedig a DSLR láznak behódolva egy Canon 5DmarkII. Imádom! Elképesztően szép képe van, csodálatosak a színei. Na és a mélységélesség! Szóval, khmm.... :D Van hozzá néhány objektív, de ezek még bővítés előtt állnak. De sajnos ennek  a bővítésnek súlyos anyagi vonzata van, amit egyenlőre nem tudok megengedni magamnak.  Vettem még pár kiegészítőt az elmúlt években. Secced Ares3 állványt, KATA HB-207 hátizsákot, amire jobban vártam mint az 5D-re esküszöm. Imádom, fantasztikus, meg amit csak el tudtok jót képzelni, az mind igaz rá! Vettem még egy Manfrotto monopodot, egy kínai válltámaszt a Canonhoz. Szűrőket, stb.

Na ennyit a felszerelésről! Ha gondoljátok, ezekről tudok majd teszteket készíteni, de igazából szerintem mindenki ismeri már a képességeiket a felsorolt eszközöknek.

 

Szóval, ahogy időm, kedvem engedi, beszámolok az újdonságokról. Ha sikerül hozzájutni személyesen is valamihez, arról feltétlenül beszámolok.

Köszi hogy elolvastad,

 

Siti

Sony Szabi

Sitkei Szabolcs

7 komment


2009.07.21. 23:13 sitkeiszabi

Szarvas- Holt-Körös

Ezt a filmet egy filmfesztiválra ( HIV fest vagy hivfest :) ) készítettük. Max. kettő perces lehetett a film. Nyerni ugyan nem nyertünk semmit, de azért nézzétek meg :) Mi a szarvasi Holt-Körös témát kaptuk.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: film hiv szarvas fest körös holt körös hivfest


2008.09.18. 19:17 sitkeiszabi

IBC 2008 Amsterdam!

Ott voltam a "nagy" IBC-n Amszterdamban. Lesz beszámoló is róla nemsokára!

 

Jaa, meg a természetfilm.hu -s bejegyzéssel is adós vagyok még.  Lusta vagyok az az igazság. :(

Szólj hozzá!


2008.07.30. 11:32 sitkeiszabi

A blog nem állt le!

A blog üzemel, és üzemelni fog, csak jelenleg semmi időm nincs írni.

Olyan hatalmas a látogatottsága az oldalnak, hogy vétek lenne elpazarolni ezt a kincset! :D :D :D

 

Jövőhéten készül egy interjú a természetfilm.hu stábjával, a legutóbbi munkájukról, kulisszatitkokról.

Addig is egy kis ízelítő:

http://velvet.hu/sztori/sperm080522/

 

3 komment

Címkék: természet film termeszetfilm.hu


2008.07.09. 21:49 sitkeiszabi

HSC Stábiskola vizsgafilmem :)

A Zanzibár Rockabili című számához készült klip werkfilmje:

 

4 komment

Címkék: werkfilm zanzibar rockabili így készült


2008.06.27. 01:12 sitkeiszabi

SONY XDCAM HD vs. Panasonic P2HD

Még mielőtt belekezdenék, leszögezem hogy sajnos nem volt módomban kipróbálni egyik szóbanforgó kamerát sem :( Abszolut az internetre hagyatkoztam. Remélem lesz lehetőségem kipróbálni a gépeket élőben is és akkor személyes tapasztalatokat is megoszthatok veletek.

A "nagy HD korszak" megindulása előtt teljesen SONY párti voltam ami a professzionális videotechnikát illeti. Aztán nekem is át kellett állnom szeretett SONY DVCAM kamerámról ( DSR PD-170 ) HDV-re a piaci igények miatt. A megrendelők, akik nagyrészének sejtésük sincs arról hogy mi az  a HD, csak hallották hogy ma ez a menő egyszerre nem volt elegendő az amúgy kiváló minőségű SD technológia. Szumma-szummárum elkezdtem nézelődni a HD, HDV kamerák piacán. Akkoriban csak a "nagy" Cinealta SONY, és a Pana Varicam-je volt ami a profi kategóriába tartozott. Ezek számomra megfizethetetlen masinák, a szükséges kiegészítőkről nem is beszélve. Maradt tehát a HDV. Akkor még a SONY Z1, Canon XLH1, és a JVC ProHD széria volt ( az olcsóbb verziókat nem számolom ). A Canon nagyszerű gép, bár a keresője borzalom, a SONY pedig valamiért első perctől nem tetszett, holott addig kizárólag e márka tipusait vettem csak ( most már van olyan kamkordere a SONY-nak, amit megvennék  Z7, EX1, EX3 , de ez más téma ). Szóval maradt  a JVC, annak is a HD110-es tipusa. A mai napig megvan és imádom a roppant fényérzékenysége mellett is. Sok munkát kaptam meg a kamera miatt és szerintem még fogok is, ezért eszem ágában nincs eladni. DE!

Mindíg is vágyakozva nézegettem a valódi broadcast gépeket. Itt ugye elég nagy a verseny a SONY és a Pana közt. Természetesen vannak más komoly gyártók ( Thomson, Philips, stb. ), de a két számottevő egyértelműen az előbb említettek.

E két gyártó egymástól függetlenül megalkotta saját, nevezzük ENG HD platformjait. Olyan ez, mint régen a VHS és a Video2000, a DVD és a Laser Disk párharca. A mostani Blue Ray és HD DVD-ről nem is beszélve. :)

Szóval a SONY megalkotta az XDCAM ( kék lézer ) technológián alapuló XDCAM HD-t, a Panasonic pedig a P2HD-t

SONY PDW-F350:

Míg a legtöbb belépő szintű HD kamera csak 1/3 inches CCD-t tartalmaz, a PDW-F350-ben három ½ inches HD CCD található, így kategóriájában vezető helyet foglal el a dinamikai tartomány és az érzékenység szempontjából. A világ egyetlen ½ inches CCD-je nem csak a kiváló teljesítmény miatt előnyös, hanem azért is, mert biztosítja a kompatibilitást minden meglévő ½ inches lencsével.

A PDW-F350 kivételesen sokoldalú; egyetlen kapcsoló átállításával lehetőség van a váltásra az 50i/60i/25P/30P/24P felvételi módok között DV-ben és HD-ben. Semmi akadálya tehát, hogy ma egy helyi hírt, holnap egy esküvői videót, harmadnap pedig saját rövidfilmet forgasson - ugyanazzal az egyetlen kamerával, amelyen mindhárom jellegű felvételhez megadhatók azok a beállítások, amelyekkel a legtöbbet lehet belőlük kihozni.

A PDW-F350 lelke az XDCAM professzionális lemez, azaz a világon legnagyobb mennyiségben eladott, leginkább megfizethető és legtöbb helyen támogatott nem lineáris rögzítési rendszere. Az XDCAM előnyei a felvétel első pillanatától kezdve megmutatkoznak. A jelenetek automatikus megjelölése mellett lehetőség van a legfontosabbak manuális megjelölésére is, majd ezt követően a jelenetek a színes, kihajtható képernyőn látható miniatűr ikonok alapján visszanézhetőek. A nem lineáris adathordozó lehetővé teszi a jelenetek azonnali megjelenítését, és nem kell aggódni a tartalom felülírása miatt sem.
Utómunkálatokhoz a PDW-F350 standard DV alapú kimenetet biztosít, így a már meglévő NLE rendszer ugyanúgy használható, mint egy DV/DVCAM kamkorderhez. Ön dönti el, hogy milyen lépésekben és milyen gyorsan áll át a fejlettebb, állomány alapú AV/IT munkavégzés előnyeire.

A PDW-F350 fejlesztői arra törekedtek, hogy az elképzelhető leginkább költséghatékony és legsokoldalúbb kamkordert nyújtsák át Önnek mind a mai, mind a holnapi munkavégzéshez.

 

 

Panasonic AG-HPX500:

Speciális jellemzői, hogy cserélhető 2/3" optikája által HD és SD videofelvétel­készítésre egyaránt alkalmas. 50 és 60Hz képváltó-frekvenciájú környezetben is tud dolgozni, valamint változtatható képkocka sebessége révén a filmipar is szerteágazó feladatokra tudja igénybe venni. Több menüpontja kimondottan csak a moziszerű képminőség előállításával foglalkozik. 4 db P2 kártyahellyel rendelkezik, így akár a HD felvételi idő is jelentősen megnövelhető. A P2 rendszer, a gyors felvétel indítás, és az IT technológia minden előnye által a HPX500 forradalmasítja a felvételkészítést és az utólagos munkafolyamatokat. Az AG-HPX500 a gyors IT alapú munkafolyamat által egy rendkívül költséghatékony megoldás HD produkciók számára is.


Minden HD és SD formátum rögzíthető egy SD kamera áráért. Fejlett P2 technológia, gyors, robusztus teljesítmény és IT csatlakozás. 2/3" cserélhető optika. Változtatható képkocka sebesség. Progresszív 2/3" 3 db CCD.
Hiteles szí n reprodukció – Színeltérés kompenzáció – Chromatic Aberration Compensation (CAC). Ez a teljesen új videokamera funkció az AG-HPX500 egyik újdonsága. Összhangban az optikával a HPX500 automatikusan kiegyenlíti az optika által okozott chromatikus aberráció következtében fellépő regisztrációs hibát és minimalizálja a színhatárok elmosódását.


Változtath ató képkocka sebesség. 720p módban, a másodpercenként rögzített képkockák számát be lehet állítani 11 lépésben 12 fps-től 50, vagy 60 fps-ig. Mint a VariCam esetében, az AG-HPX500 kamkorder is tudja az „undercranking“ és az „overcranking“ funkciót, így könnyen létrehozhatóak vele lassítás és gyorsítás effektek.


Megnövelt felvételi idő – 4 db kártyahely 4, 8 vagy 16 GB P2 kártyák számára.
Az AG-HPX500 4 db P2 kártyahellyel rendelkezik, így folyamatos, hosszú időtartamú felvételre nyílik mód. 16GB-os P2 kártyák használatával 68 perc HD felvételt (1080/50i, 4 kártya x 17 perc = 68 perc), vagy 136 perc SD felvételt (DVCPRO 50, 4 kártya x 34 perc = 136 perc) készíthetünk.


Filmszerű Gamma b eállítás 8 fokozatban. A VariCam technológia fejlesztési irányvonala részeként, az AG-HPX500 is 8 különböző továbbfejlesztett gamma értéket foglal magába, megnövelve ezáltal a forgatókönyv által megkívánt kreatív lehetőségeket. Ezek közt szerepel a Cine-Like Gamma, azaz filmszerű gamma, mely a filmfelvételek melegebb tónusának megfelelő hangulatot ad, és a News Gamma, azaz hír gamma, melyet speciálisan a híranyag gyűjtéshez terveztek.

 

Végszó:

Megelőzvén azt hogy bárki megszóljon, a szövegeket más oldalakról másoltam ide! Ez a cikk nem is azért íródott, hogy választ adjon melyik kamerát is válassza az ember fia, csak egy ismertető, valamint gyakorlás nekem a későbbi írásaimhoz. Azt is tudom, hogy az XDCAM HD és a P2HD családokba nem csak ezek a kamerák tartoznak. Azért választottam ezt a két tipust, mert nagyjából egy kategória, ami az árukat-tudásukat illeti.

Szerény véleményem szerint, a SONY-nak nagyobb a létjogosultsága, mivel lényegesen olcsóbb a lemez hozzá, archiválni is egyszerűbb. Tudom-tudom, a P2HD kártyákat nem úgy kell használni, mint egy kazettát, tehát a forgatott anyaggal berakom a szekrénybe és kész az archiválás. Elég megvenni pár darab kártyát és azzal elboldogul az ember, de archiválni akkor is kell! A kártyák árairól nem is beszélve.

Ha csak a kamerákat nézzük, hát nehéz a döntés. Szerintem legalább olyan jó az egyik, mint a másik.

E cikkemmel sok újdonságot nem árultam el senkinek. De mint említettem ez csak egy "gyakorló cikk" volt :). Remélem elnyerte tettszéseteket és a jövőben is meglátogatjátok a blogomat.

Forrás:

www.videopart.hu/kamera_aghpx500.htm

www.rexfilm.hu/index.php

 

                                                                                                                        siti

 

  

Szólj hozzá!

Címkék: sony panasonic xdcam hd p2hd


2008.06.25. 14:20 sitkeiszabi

Viva Comet díjat kapot a Pixel Film!

Debreceni filmes cimboráim, a PixelFilm stábja a Viva Comet díjátadón megkapták az Év legjobb videoklipje elismerést, mégpedig a Supernem - Generáció c. számukhoz készült klipért.

Őszintén gratulálok nekik. Az ünneplés már megvolt.... :P

 

www.deol.hu/main.php

Szólj hozzá!

Címkék: supernem viva comet pixel film


2008.06.25. 10:18 sitkeiszabi

HSC Stábiskola ajánló

A Magyar Operatőrök Társasága ( HSC ) idén is elindítja Stábiskola nevű filmes suliját. Mindenkinek csak ajánlani tudom! Jómagam is ott végeztem idén. :)

www.stabiskola.hu

Szólj hozzá!

Címkék: hsc stábiskola filmes iskola


2008.06.25. 09:15 sitkeiszabi

Megkezdjük az adást

Sziasztok!

Sitkei Szabolcs vagyok. Azért csináltam ezt a blogot, hogy a filmezni szeretőknek próbáljak információkkal szolgálni az új technológiákról.

Lehetőségeimhez mérten próbálok majd teszteket is készíteni, illetve híreket, információkat gyüjtök kamerákról meg mindenféle kiegészítőről.

Elvétve ha valamilyen érdekesebb forgatásra eljutok, arrol is beszámolok majd.

Elöljáróban ennyit. Mindenkinek kellemes olvasgatást kívánok a jövőben.

Üdv,

siti

4 komment