Siti blogja kamerákról, filmezésről.

Híek, vélemények, információk professzionális kamerákról és kiegészítőkől. Beszámolók forgatásokról. Intentionally not in english! :)

Kövess a Twitteren!

Friss hozzászólások

2010.12.03. 23:23 sitkeiszabi

Közvéleménykutatás

 

Melyik kamerát válasszam a Canon 5DmarkII mellé? 
1. Canon 7D ( ezt ugye már sokan ismerik, használják ), 
2. Canon 60D ( ezt még kevesen ismerik, videoban kb. annyit tud mint a 7D, plusz kihajtható LCD ),
3. SONY NEX-VG10 ( DSLR-hez hasonló mélységélesség, kiváló hang, és folyamatos videofelvétel, viszont AVCHD tömörítés... )

Melyikre lenne nagyobb igény, bérbeadhatóságot is beleértve.

27 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://siti.blog.hu/api/trackback/id/tr962491901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bozsokrisz 2010.12.05. 23:13:41

:)Te sokkal jobban értesz hozzá mint én, de én a 60D-re voksolnék.

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.06. 14:21:07

Egyenlőre Énis a 60D mellett voksolok, de még nincs eldöntve 100%-ig.

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.07. 14:06:56

Azthiszem, a 60D nyert, már csak azt kell kitalálnom, milyen objektívet vegyek, ami számomra megfizethető, és bérelnék is. Canon 16-35/f2.8 nagyon kellene, de drága :(
Fixek is kellenének.
Mindenképpen olyan kellene, ami full frame-re is jó.

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.07. 14:50:30

Nem állítható manuálisan a hang.
Egyetlen pozitívum a 7D mellett, hogy külső monitorozásnál, nem butítja le a képet.

GyulaK 2010.12.07. 16:34:23

miert 60D-n allithato?

GyulaK 2010.12.08. 08:54:32

viszont a DSLR hangja nem igazan profi, ezert nem erdemes hasznalni; inkabb kulon felvenni pro cuccal - ezt is merlegeljed vasarlas elott, amugy a Panasonic AG-AF101 miert nincs benne a listaban?
www.youtube.com/watch?v=aB1UqGmZdcg

PS. az oldalad 3x lefagyasztotta a Safari-t valami a jobb oldalon (reklam?) ugy meghajtja a processzort hogy elszall a gep

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.08. 09:14:06

A fő ok jelenleg a 60D mellett, az ára. Nem túl tág a keret. Eladom napokon belül az EX1-et, de annak a pénznek kb. a felét költhetem el technikára.
Agyaltam már Én is valami külső hangrögzítő kütyüre.
A Pana az ára miatt nincs benne a listában, meg nekem valamiért nem is tettszik.

PS.: Nem tudom mi lehet a gond, nekem nem csinálta még, de azért megnézem.

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.08. 09:20:52

tettszik=tetszik :D

ZOOM H1-ről mi a véleményed? A H4-et ismerem, de most az is drága nekem :)

GyulaK 2010.12.08. 11:45:29

most nem hasonlitottam ossze a kettot (nekem H4 van) de azt hiszem az H1 nem XLR-es csatlakozasu, attol fuggetlenul lehet hogy jo minosegben vesz fel. Kell kereseni a neten valami osszehasonlito tesztet. Az boztos hogy a H4 nagyon jo, studio minosegben rogzit, ha meghallgatod a DSLR hangjat es a Zoom hangjat, tuz es viz, (vagy inkabb amator es pro) szerintem akkor mar jobban jarsz a 60D-vel, meg valamelyik Zoom-al, es elmagyarazod nekik 1 perc alatt hogy kell a hangot PluralEyes-ba egy gombnyomassal szikronba hozni.

PS. most nekem is bejott az oldal, de reklam nem jelent meg. szerintem azt huzza be lassan a script nem a Twitter widget

GyulaK 2010.12.08. 11:48:50

ezt is erdemes megnezni ha szuk a budget, valami 100 dollar korul mozog;
www.gearwire.com/tascam-dr-03.html

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.08. 17:18:05

Nekem is elmagyarázhatod, hogyan kell használni a Plural Eyes-t, aztán majd megszerzem valahonnan a progit ha jó! :D

Ugyanis jelenleg nincs meg, nem is használtam soha eddig.

GyulaK 2010.12.08. 21:22:45

1. feltelepited a PluralEyes-t

2. Amit felvettel Zoom-al hangot behuzod Final Cutba a masik audio sav ala (amit a DSLR rogzitett)

3. az FCP-ben atnevezed a Sequence-t 'Pluraleyes'-ra

4. Elinditod a PluralEyes-t es ranyomsz a Synch -gombra

(az kielemzi a hanghullamokat az FCP-ben es egymas ala helyezi a DSLR audiosavot es a Zoom audio savot - azutan a DSLR audiosavjat ki lehet torolni, a videosav szinkronba lesz a Zoom hangjaval) Ennyi.

itt van egy 1 perces tutorial errol: vimeo.com/6782387

LeoGetz 2010.12.08. 21:56:55

Na valamit nem értek. 5D MarkII mellé minek még egy dslr? Több kamerázni egy időben?

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.08. 23:13:38

Most is több kamerám van. Többek közt, bérbe is adom őket. Most az egyiket eladom, azért kell helyette másik. Valamint az 5D mellé kell másod kamerának, az 50fps miatt.

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.08. 23:14:35

Gyula! Ez igen jól hangzik! Érdekel a dolog :)

GyulaK 2010.12.14. 20:38:31

epp most frisitettem a PluralEyest, az uj verzioban mar nem is kell atnevezni a Sequence-t, igy megegyszerubbe valik a dolog:

1/ behuzod a kulsoleg felvett hangot FCP-be
2/ PluralEyes-ba ranyomsz a Synch gombra
3/ kitorlod a dslr-el felvett hangot

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.15. 08:42:20

Fasza! Most nem sok időm van utómunkázgatni, de érdekel a dolog. Meg még nincs is külső rögzítőm. :P

Mindenesetre köszönöm a segítséget!

zozocam · http://termeszetfilm.blog.hu/ 2010.12.19. 17:50:14

Hm, mire szokták ezeket kibérelni tőled?
Mennyire lehet fényelni dslr hd anyagokat? Mindenki odavan a kis mélységélességért, jó-jó, nagyon filmes, imádom én is, de nem rettentően tömörített cucc?
A reklámok, videóklipek stb. amit láttam, azok tényleg elképesztően szépek. De el nem tudom képzelni, hogy pl. természetfilmet hogy lehet forgatni D7-el?

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.19. 18:06:56

Szia Zoli!
Üdvözöllek a blogomon! :D
Jól látod, videoklipekhez, reklámokhoz bérlik. Rövidfilmekhez.
TZSM-ék pedig folyamatosan 7D/5D-vel forgatnak természetfilmeket.
Fényelni pedig az agyontömörítés mellett is nagyon jól lehet ezeknek a képeit. A klpek, reklámok mind szarrá vannak fényelve, és semmi probléma nem adódott még eddig.

zozocam · http://termeszetfilm.blog.hu/ 2010.12.21. 19:38:16

Nem most először járok a blogon....:)
Azt hiszem beszerzek B kamerának egy D7-et én is. Beszéltem októberben Angliában BBC-s és Discovery-s kollegákkal akik használnak pár kép erejéig D7-et vagy D5-öt egy.egy filmben (hivatalosan nem fogadja el egyik csatorna sem), és azt mondták hogy nagy élmény, csak iszonyú nehéz összefényelni a HD-vel.
A Zsoltékkal érdekes lenne összevetni pár képet, mert tavaly októberben pont ugyanarról a helyről ugyanazt (darvakat) forgattuk egymás mellett a Hortobágyon.
Azért is fogalkoztat a kérdése, mert leadtam a filmet, szétcincálták a képet technikailag (úgy értem rettenető brutál alapoosan megnézték, 3 képet ki is kellertt cserélnem. Nem tudom elképzelni, hogy a D5 vagy a D7 átmenne a német csatornák sztenderdjén, persze lehet ez változhat.
Mindegy, egy csomó mindenre jó lesz, én hpx2700-ra váltok, mellett lesz d7.

zozocam · http://termeszetfilm.blog.hu/ 2010.12.21. 19:39:17

@zozocam: bocs, azért írok így, mert beragad a billentyűm a lányom leöntötte teával :)

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.12.21. 19:43:19

HPX2700-re? Sárgulok az irígységtől!!! :)
Egyébként csak hogy kötözködjek: nem D7, D5, hanem 7D, 5D :)
Egyébként szerintem B kamerának tökéletes a 7D. És biztos vagyok benne, hogy nem telik el sok idő, és el fogják fogadni a nagy TV-k is. Tudom hogy a tömörítés és mintavételezés miatt nem fogadják el, de ez változni fog ( szerintem ).
TZSM-ékkel meg beszélj, van sok gyönyörű felvételük már 7D-vel!

Bagaba 2011.01.07. 03:35:55

Én most 2 550D-t és egy 5dm2-t használok és maximálisan megvagyok velük elégedve. A 60D-t pénzkidobásnak érzem ha választható akkor a monitorozás és a váz mérete miatt a 7D-t ajánlanám. A váz mérete nem a fogás miatt lényeges jelen esetben hanem sokkal tovább bírja a napon és nem melegszik fel annyira. A tömörítésről meg annyit, hogy a Magic Lantern firmware-el belehet állítani a tömörítés mértékét. 5d-nél azt hiszem 76 Mbit a maximális és eredetileg 40-ben rögzít csak. Én a hangban abszolút a H4N-re voksolok. Sajna még nem sikerült beszerezni de a kezemben volt már és maximálisan kilehet vele elégíteni egy átlag felhasználó igényeit.

Én most egy af101-ben gondolkodom elég erősen 550D helyett. Vélemény?

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2011.01.07. 13:52:14

Megvettem a 60D-t :)
A Pana AF101-est Énis néztem, de most sok egyéb kiegészítőre kellett a pénz, így nem tudtam az EX1 árát teljesen kameravásárlásra fordítani.
süti beállítások módosítása